هشدار مهم در مورد مصرف قرص آهن و اسيدفوليك

با وجود مصرف اجباري قرص آهن و اسيدفوليك :
كاهش شديد ميزان هوش كودكان ايراني زير هشت سال در طول ۱۰ سال اخير!

آينده : موسسه (American Association of Pediatrics) در يك تحقيق كاملا محرمانه از كاهش شديد ميزان هوش كودكان ايراني زير هشت سال در طول ۱۰ سال اخير خبر داد.

به گزارش خبرنگار آينده، بخش هوش سنجي انجمن پزشكان كودك آمريكا در تحقيقات محرمانه بسيار وسيعي از دلايل هوش بسيار بالاي كودكان و نسل هاي مختلف در ايران به نتايج عجيبي رسيد كه آنها را مجبور كرد آن را تنها در سطح مراكز تحقيقات دانشگاهي منتشر كنند!

يكي از پزشكان ايراني كه مايل به فاش شدن نامش نبود به خبرنگار آينده گفت: “اين قدر نتيجه اين تحقيق براي اين مركز تحقيقاتي عجيب بوده و سرعت كاهش روند هوش كودكان زير ۸ سال ايراني شديد بوده كه به عنوان نخستين مقاله تخصصي در اين زمينه آن هم به صورت محرمانه منتشر شده است”.
پزشك ايراني كه اين مقاله محرمانه را مطالعه كرده، در ادامه افزود: “براساس اين تحقيق زاد و ولد در ايران در يك دوره ۱۰ ساله مورد بررسي دقيق قرار گرفته و پس از آن مشاهده شده كه ميزان هوشمندي كودكان زير ۸ سال در اين سالها به سرعت رو به كاهش است، به حدي كه از ابتداي تحقيق هوش بچه ها با سرعتي نگران كننده از ۱۰۰ شروع و در پايان به ۸۵ رسيده است”.

وي همچنين گفت: “از سوي ديگر تحقيق بر روي روند مهاجرت نخبگان به خصوص افراد نابغه ايراني نشان مي دهد اين افراد پس از ازدواج در كشورهاي كانادا و ايالات متحده فرزنداني بسيار باهوش را به ساكنان اين كشورها اضافه مي كنند”.

تذكر:
با مصرف قرص آهن و اسيد فوليك از ميزان هوش كودكان كاسته و فقط به رشد قد و وزن آنها كمك مي كند . در اصل انسان را به سمت يك حيوان قوي سوق مي دهد. كه در طول سالهاي آموزشي از تحرك كافي برخوردار نيست و همچنين به كاهش هوشياري و ذهني او مي انجامد.
بهترين جايگزين آهن مي تواند خوردن شيره انگور و شيره كشمش باشد. كه در صورت استفاده مادر، باعث ازدياد شير مادر و غني شدن شير مادر مي شود. و چون شبيه ترين قند را به شير مادر دارد، به نوزاد نيز مي توان داد. ضمنا در صورتي كه آهن به تنهائي مصرف شود رسوب آهن در كبد بوجود آمده و براي مصرف آهن بايد مس بعنوان مكمل مصرف شود يعني ظروف غذا مسي باشد.(سبزی تره منشا سرشار آهن طبیعی هست)
و جايگزين اسيد فوليك مي تواند برنج قهوه اي ( سبوس دار ) و يا سبوس برنج … باشد.

جالب است بدانيد مصرف قرص آهن و اسيد فوليك فقط و فقط ۱۷ درصد از كم وزني كودكان جلوگيري مي كند.

مصرف قرص اسيد فوليك موجب سرطان مي شود.استفاده از فوليك اسيد به صورت مكمل توصيه نمي شود و تامين اسيد فوليك بدن از طريق برنامه هاي غذايي براي سلامت افراد، مطلوب تر است.

دكتر “پيام آزاده” در گفت و گو: استفاده زياد از فوليك اسيد به صورت مكمل ها ، به همان اندازه كمبود فوليك اسيد مضر است.

وي با بيان اينكه مصرف فوليك اسيد به عنوان يك آنتي اكسيدان در پيشگيري از ابتلا به سرطان نقش دارد، گفت: ارتباط بين مصرف فوليك اسيد و ابتلا يا عدم ابتلا به سرطان نيازمند انجام تحقيقات بيشتري در دوره زماني طولاني مدت در جوامع مختلف است.

اين متخصص سرطان يادآور شد: تحقيقات نشان داده است فوليك اسيدي كه از طريق برنامه غذايي وارد بدن مي شود براي سلامتي كافي است و نيازي به مصرف مكملهاي اسيد فوليك نيست.

در يك تحقيق جديد كه در نروژ انجام شده، محققان اعلام كردند: بيماران قلبي كه مكمل‌هاي اسيد فوليك و ويتامين ب ‎ ۱۲مصرف مي‌كنند، بيشتر در معرض خطر مرگ ناشي از سرطان قرار دارند.

وي اضافه كرد: استناد به نتايج چنين تحقيقاتي نيازمند ، انجام دادن اين تحقيق در خصوص ارتباط بين مصرف مكمل هاي فوليك اسيد و ابتلا به سرطان ، در جوامع مختلف و در دوره هاي زماني طولاني مدت است.

شير، پرتقال، توت فرنگي، بنشن مانند عدس، سويا، فرآورده هاي غلات و سبزيجات با برگ هاي سبز تيره مانند كلم بروكلي، نخود و مارچوبه منابع غذايي اسيدفوليك است.

آيا مي دانيد بيش از ۳۰ درصد كودكان و فرزندان جامعه ايراني، با وجود اجبار در مصرف قرص آهن و قطره آهن مشكل كمبود آهن و كم خوني دارند ؟

پس اين همه هزينه هاي ميلياردي براي چيست؟

چون قرص آهن يك داروي غير علمي و بر اساس مافياي دارويي غرب مي باشد و متأسفانه وزارت بهداشت نيز فقط و فقط مقلد منابع غرب مي باشد. احاديث اهل بيت(علیهم السلام) در خصوص رعايت نكات بهداشتي و تغذيه از نظر وزارت بهداشت فقط يك فرضيه و تئوري و غير علمي است و در صورت اثبات آن توسط كه يهودي صهيونيست و يا يك موسسه غربي مي تواند علمي باشد.

بعد از ۱۴۰۰ از ظهور اسلام و ۳۳ سال از انقلاب و تشكيل حكومت اسلامي و انقلاب اسلامي و بعد از تثبيت انقلاب ،انتظار مردم از مسئوليت بهداشت اين است كه اوامر و دستورات بهداشتي اسلام اجرا شود ولي گو اينكه بايد استانداردهاي قوم يهود( قومي كه به جز خود را در حد يك حيوان مي پندارد و كشتن او را مجاز) براي مسلمانان علمي تر از احاديث اهل بيت معصوم و قرآن مي باشد.

آنجا كه دستور معصوم بر مصرف كشمش روزانه ۲۱ عدد مي باشد. و آنجا كه در قرآن كريم سفارش شده است. خانم باردار و شيرده خرما مصرف كند.( حاوي آهن) يك فرضيه است. جالب است بدانيد چند سال پيش در اصفهان، پزشكي به جرم گفتن نكته فوق (توصيه به مصرف خرما براي مادران شيرده) در معرض ابطال نظام پزشكي قرار گرفت و به دادگاه احضار شد.

اگر يك ايراني مطلبي را اثبات يا كشف و يا اختراع كند مورد قبول وزارت بهداشت نيست. مگر اينكه يك موسسه يهودي صهيونيست آنرا تأييد كند.( مراكز علمي بين المللي در ضمينه دارو و درمان در انحصار سازمان هاي صهيونيستي مي باشند)

قرص آهن هيچ اثر درماني ندارد. و باعث رسوب آهن در كبد و بعدها دچار سيروس كبدي و همچنين از بين رفتن دندانهاي بچه هاي اين مملكت مي شود. حتي در غرب نيز اين دارو فقط به درصد كمي از بچه ها داده مي شود. نه به همه .
چه بايد كرد؟

توصیه امام صادق (علیه السلام) :

اسقوا صبيانكم السويق في صغرهم، ذالك ينبت اللحم و يشد العظم

به كودكانتان در خردسالي سويق بدهيد، چون گوشت را مي روياند و استخوان را محكم مي كند.

در طب سنتي حكماي ما براي جبران آن چه انديشيده اند؟

۱- اگر انسان اسير تغذيه ناسالم و غير طيب و غير اصولي صنعتي نشود. دچار اين بيماري نخواهد شد.

۲- با پرهيز از خوردن چاي ( ميوه جهنم ) دچار كمبود آهن نمي شويم.

۳- مهمتر از همه عدم استفاده از لبنيات . چون كلسيم مانع جذب آهن غذا مي شود.
۴- مخالفت علني با مصرف ……. (براي احتياط سانسور گرديد.)

لازم به ذكر است كه بسياري از دوستان كه دچار مشكلات شديد كمبود آهن بوده اند . فقط به بند (۱) و (۲) … عمل كرده و در مدت يك ماه با آزمايش خون مجدد تمام علائم كم خوني و كمبود آهن ناپديد شده است.

انشاء الله بتوان گامي مثبت براي جامعه ايراني برداشته باشيم.

روغن هسته انگور و ….باعث كم خوني مي شود:

محققان اعلام كردند: مصرف برخي پلي فنل ها باعث كاهش جذب آهن در بدن و افزايش ابتلا به بيماري كمبود آهن مي‌شود.

دانشمندان هشدار دادند: مصرف زياد انگور و …به دليل داشتن اين نوع پلي فنل ها مي‌تواند سبب بروز كمبود آهن در بدن شود.

دكتر هان (Han)، استاديار تغذيه دانشگاه پن گفت: پلي فنل ها به دليل اثرات سودمندشان بر سلامت انسان و پيشگيري از ابتلا به سرطان و بهبود متابوليسم استخوان و تراكم عناصر معدني آن مورد توجه هستند. اما كمتر كسي به تاثيرات آنها بر جذب عناصر غذايي توجه كرده است.

به گزارش ايانا به نقل از ساينس ديلي، محققان در پژوهش خود به بررسي تاثيرات مصرف عصاره هسته انگور و اپي گالو كاتچين گالات (EGCG) موجود در چاي سبز پرداختند.

آنها از سلول هاي روده ( محل جذب آهن) به منظور ارزيابي اثر پلي فنل ها استفاده كردند و متوجه شدند اين پلي فنل ها به عنصر آهن در سلول هاي روده مي چسبند و تركيب غير قابل جذبي را تشكيل مي‌دهند كه اين تركيب نمي تواند وارد جريان خون شود، لذا از راه مدفوع (موقعي كه سلول ها جايگزين مي شوند) از بدن خارج مي‌شود.

وجود آهن براي حمل اكسيژن از ريه‌ها به سراسر بدن و بسياري از فعاليت هاي سلولي، ضروري است. افرادي كه در معرض خطر كمبود آهن قرار دارند، با مصرف اين پلي فنل ها به ميزان بيشتري در خطر مذكور قرار مي‌گيرند.

كمبود آهن يكي از شايع ترين موارد كمبود عناصر در جهان به ويژه در كشورهاي در حال توسعه‌اي است كه در آنها گوشت به مقدار كافي مصرف نمي شود.

افرادي كه بيشتر در معرض اين خطر قرار دارند (زنان باردار و خردسالان) بايد مواد غذايي حاوي اين پلي فنل ها را كمتر مصرف كنند.

دكتر هان و همكارانش متوجه شدند آهن به شكل هِم (Heme) در گوشت قرمز ، مرغ و ماهي پيدا مي‌شود.

در كشورهاي غربي، عصاره هسته انگور و EGCG به شكل قطره به فروش مي رسد. محققان پيشنهاد كردند روي برچسب اين محصولات، نكات فوق را براي آگاهي مصرف كنندگان درج كنند.

روغن هسته انگور از ضايعات كارخانه هاي شراب سازي در اروپا بدست مي آيد.

منبع:سایت آینده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *