درمان کرونا در طب اسلامی

کرونا را بهتر بشناسیم!

ویروس کرونا ، مثل ویروس آنفلوآنزا، با ورود به بدن بر بستر یک بیماری زمینه‌ای مثل زکام و سرماخوردگی سوار می‌شود و فعل و انفعالاتی را در بدن انجام می دهد که نتیجه آن، تبدیل برخی از اخلاط و مواد زائد در بدن و سرریز شدن آن به سمت مجاری خروجی بدن است. قسمت اعظم این اخلاط نیز به سمت کلیه‌ها جهت دفع سرازیر می‌شود. (درگیر شدن ریه‌ها، کلیه‌ها، سینوس‌ها و … به همین دلیل است.چرب و لزج بودن این اخلاط باعث ایجاد گرفتگی شدید در منافذ کلیه ها و در ابتدای حالب می‌شود و علایمی شبیه سنگ کلیه ظاهر می شود.)

کسانی که سیستم ایمنی بدن آنها به دلیل تغذیه سالم و عدم سرکوب توسط آنتی‌­بیوتیک­‌ها و داروهای شیمیایی، در حالت سلامت و آماده باش قرار دارد، با ابتلا به این ویروس، مشکل چندانی نخواهند داشت. این افراد یا علایمی در بدن خود احساس نخواهند کرد، و یا با علایمی شبیه سرماخوردگی، با کمی استراحت و درمان خانگی، دوره این بیماری را به راحتی طی خواهند کرد.

حتی به جرأت می­‌توان ادعا کرد که بدن‌های سالم، از این بیماری در جهت پاک‌­سازی و تقویت ایمنی خود استفاده می­کنند و در نهایت این بیماری برای آنان به عنوان یک فرصت و در ادبیات الهی، به عنوان یک نعمت می­‌تواند نقش‌­آفرین باشد.

مشکل عمده در افرادی به وجود می‌­آید که سیستم ایمنی بدن آن­ها، سال­‌ها تحت سرکوب و تضعیف توسط آنتی­‌بیوتیک‌­ها و داروهایی مثل آنتی هیستامین‌ها، کورتون‌­ها و مسکن‌­ها قرار گرفته و از آمادگی و هشیاری لازم جهت مقابله با این بیماری برخوردار نیست. بدن این گروه از افراد، به مثابه کشوری است که ارتش و نیروهای دفاعی مقتدری ندارد و با کوچک‌ترین تهدید دشمن خارجی، سر تسلیم فرود می‌آورد.

چگونه به بدن خود برای مقابله با کرونا کمک کنیم؟

روش مقابله با بیماری­‌های ویروسی (بیماری­‌هایی که منشاء ایجاد آنها از خارج بدن است) در طب اسلامی و طب سنتی ایران، مشابه است. مهم­‌ترین ارکان این مقابله، تقویت قوه دفاعی (سیستم ایمنی) بدن و بازکردن انسدادها و کمک به دفع و خروج اخلاط فاسد از بدن است. شاید از خبرهای مربوط به بیماری کرونا  متوجه شده‌­اید که آن دسته از بیماران کرونا که علایم آنها شدید و خطرناک می‌شود، با تجمع عفونت در ریه و اختلالات تنفسی مواجه هستند. باید خروجی­‌های بدن را به کمک تغذیه صحیح و برخی از داروهای گیاهی باز کنیم تا بدن به خوبی اخلاط فاسد را دفع کند و از طرفی قوه دفاعی را برای محدود کردن دامنه فعالیت ویروس و از بین بردن آن تقویت کرد.

سیستم ایمنی بدن، باید ها و نباید ها

متأسفانه بدن بسیاری از مردم، سیستم ایمنی دست نخورده و سالمی ندارد. این ضعف سیستم ایمنی در طول سالیان سال به وجود آمده و دلایل فراوانی دارد. بعضی از این دلایل عبارتند از:  درمان زودهنگام بیماری‌هایی که در نقش مانور ایمنی و آماده باش قوه دفاعی بدن عمل می‌کنند (مثل سرماخوردگی و زکام)، تجویز و مصرف گسترده آنتی­‌بیوتیک‌­ها طی دهه‌­های گذشته، استفاده از داروهای سرکوبگر ایمنی بدن مثل آنتی هیستامین­‌ها و کورتون­‌ها، تغذیه ناسالم و مصرف غذاهایی که با طبیعت بدن سنخیت ندارند (مثل روغن­‌های غیرطبیعی، نمک و شکر غیرطبیعی، گوشت حیوانات تغییرژنتیک داده شده مثل مرغ صنعتی، تراریخته­‌ها و …) و همچنین مصرف غذاهایی که تعادل مزاج بدن را بر هم می‌­زنند مثل غذاهای سرد و غذاهای خشک.

ما با انجام رویه های فوق، نیروی زیادی از بدن خود را معطوف جبران خسارات آن می­کنیم. دقیقاً مثل تیم فوتبالی که به جای تمرکز روی حمله به حریف، دچار حاشیه­‌های فراوان و «گل به خودی»های بازیکنان است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *