درمان کرونا مرکل اب نمک غرغره

طب اسلامی داریم یا نه؟

این روزها مطلبی با عنوان : «مقابله با کرونا با هزینه هزار ریال ، بله صد تومان خودمان» از قول دانشمندان آلمانی به صدر اعظم آلمان منتشر شده است که در آن توصیه شده که با غرغره با آب نیمه داغ و نمک ، از کرونا پیشگیری کنند !!
فکر می‌کنیم عجب حرف دانشمندانه ای! چون چند چشم آبی آلمانی گفته اند و آب از لب و لوچه ما سرازیر شده است.
این مطلب در طب سنتی ایران و اسلام سابقه فراوان دارد اما اگر بگوییم در طب اسلام و ایران است، مشکل «خود حقیرپنداران تاریخی» را چه کنیم ؟
 به نظر می رسد چند نفر آدم با ذوق و سلیقه، این توصیه صحیح طب سنتی را ، به اسم خانم مرکل دارند جا می اندازند تا «غرب باوران عزیز» فوراً «تمسخر» نکنند و به عنوان یک حرف کاملاً علمی بپذیرند!!

 سخن تلخ یک تاریخ دان «خود حقیرپندار»:
به عنوان مثال ، آقای رسول جعفریان ، به عنوان یک متخصص در همه امور ، و البته به عنوان مروج تفکر «خود حقیر پنداری تاریخی ایرانیان»، فرمودند: همه طب سنتی، اندازه آزمایش پاستور ارزش ندارد.

 ایشان در مصاحبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ به صراحت با «تحقیر دانش بومی» می گوید : درست می فرمایید، من چندین سال است که درباره ریشه های طب سنتتی و آنچه اسلامی نامیده می شود، بیشتر از حیث تاریخ علم و مباحث معرفت شناختی آن می نویسم. هفت سال قبل، در یک سخنرانی، وقتی شنیدم کسی گفته بود ما میراث پزشکی متنابهی در حد ده هزار کتاب خطی داریم، عرض کردم که همه آنها به اندازه آزمایش پاستور ارزش ندارد.
همانطور که ملاحظه می فرمائید : در تفکر ایشان ده هزار کتاب را نخوانده و ندیده می توان به آتش کشید و «تحقیر» کرد، چرا که «متعلق به ایران و اسلام» است !!

 قطعاً آزمایش پاستور، ارزشمند است، «حتی اگر مانند دیگر غربی‌ها، این آزمایش‌ها را از دانشمندان جهان سوم، دزدیده باشد و به اسم خودش جا زده باشد، چیزی از ارزش علم کم نمی‌کند» اما اثبات یک علم، چرا با نفی ارزش‌های خودمان باشد؟ این خود حقیر پنداری چرا ؟
و البته به امثال آقای جعفریان، وقتی همزمان عمل شخص دیگری را در آتش کشیدن یک کتاب، نقد می کنند، باید گفت: چه تفاوتی بین اندیشه شما و آن شخص هست ؟

 به کسانی که مطلب «آب نمک» را از قول المانی ها ساخته و منتشر کرده‌اند حق می دهیم که آنها هم مثل آقای جعفریان: «آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد!!»

کاشف میکروب پاستور است یا….

در مورد آقای رسول جعفریان و همفکرانشان که متاسفانه کم هم نیستند و باید آنقدر گفت و گفت تا خودتحقیری ۲۰۰ساله به خودباوری تبدیل شود
باید عرض کنم و پاستور هم کار آنچنانی نکرد فقط مافیای تبلیغاتی بزرگش کرد در حالی که ما در ایران نخبه هایی داشتیم و داریم که با چماق تکفیر و توهین و تقطیع و افترا و تهمت همیشه سعی در بایکوت آنها شده و میشود بله حکیمی در دوران قاجار به نام آقای حاج محمدکریم خان کرمانی که بواقع نخبه زمان بوده است
از روایات اسلامی و آیات وجود میکروب و ویروس و آسیب و باکتری و… را بیست و چند سال قبل پاستور استخراج و استنباط کرده و در کتاب طبی دقایق العلاج و حقایق الطب و نیز کتاب رجوم الشیاطین بوضوح آنانرا طبقه بندی و تعریف میکنند ولی شوربختانه چون حمایت رسانه ای نبود امروز ما بجای افتخار بنام آن طبیب و حکیم فرزانه که مکتشف و مبدء بسیاری از غامضات علم بوده باید نام پاستور را بر بزرگترین نهادهای مرجع تحقیقی و انستیتویی کشورمان کنیم و به او بنازیم .
و بزرگترین فخر اینست که یک دانشمند شیعه ایرانی از اخبار آل محمد ص و آیات به این اشارات رسیده و قدرش مجهول است.

منبع: مجله طب اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *